keskiviikko 9. helmikuuta 2011

Blogit järjestykseen!

Vähemmän on enemmän.

Kokeiluhalussani olen perustanut monta blogia, mikä onkin hauskaa puuhaa. Todennäköisesti tulen jatkamaan samaa linjaa. Blogit ovat minulle elämäni huoneita ja kaappien hyllyjä, joita järjestelen mielelläni vanhuuden kynnyksellä. Blogeissa on sukutarinaa, esseeharjoitelmia, runoja, matkakertomuksia, savipaja, grafiikkaverstas, puutarha, kuvagallerioita.- Ei, tässä ei ole linkkejä! En itsekään pidä siitä, että teksti sinkoilee linkkejä ympäriinsä houkutellen lukijan  vaeltelemaan päämäärättömästi Blogistanian labyrinteissa. Hänhän eksyisi täältä lopullisesti. (Yksi tai kaksi tarkoin harkittua linkkiä onkin eri juttu.)

Olen mielistynyt bloggerin ominaisuuksiin. Pärjäisin oikein hyvin yhdellä blogilla, ellen olisi niin puuhakas webbiaskartelija. Olen nyt päättänyt keskittyä tähän Varamussaloon, missä toteutuu parhaiten vuorovaikutus lukijoiden ja toisten blogaajien kanssa. Se toinen bloggerblogini, K50,  on jo saanut mukavan kontaktipiirin, ja sitä aion päivittää Varamussalon rinnalla. K50 keskittyy diginikkaroinnin, kuvankäsittelyn, internetin  ja blogaamisen saloihin, ja haluaa myös rohkaista ikätovereita tähän kiehtovaan virtuaalimaailmaan.

Keskittämispäätökseni takia järjestin uudelleen tunnisteet, eli aiheet tahi kategoriat. Niitä näyttää syntyneen 52kpl, mikä merkitsee, ettei ainakaan lukija saanut selvää luettelosta, joka oli sivupalkissa esillä. Yritin nyt miettiä pääaihepiirini, ja tehdä niistä selkeän sisällysluettelon. Lisätunnisteisiin pääsee käsiksi kunkin postauksen lopussa, mikäli sattuu kiinnostumaan. Maininnat mm. haasteblogeista ovat siellä tallessa. Valitsin luetteloon aiheet, joista olen eniten kirjoittanut, ja loin pari uutta. Enemmänkin voisin tiivistää, vaikkapa digikuvaus ja valokuvat. Kaikki digikuvat ovat valokuvia, mutta olen sinkoillut noita tunnisteita vähän miten sattuu. Ajan kanssa siivoilen. (Digikuvaus voisi tarkoittaa kirjoittelua aiheesta.)  Mietteet voisi olla  yhtä hyvin 'sekalaiset höpinät'...

- Savipaja   jatkaa eloaan täällä. Entinen pajablogi on tallessa, etsivä löytää sen Villamussalosta, joka on kaikkien blogieni hakemisto sivupalkissa.
- Puutarhan tarina jatkunee myös täällä.

Olikin mukavaa pitää siivouspäivä! Nyt siirryn savipajaan, oikeasti :)


Uusin kuva savipajasta: "Tellervo"  2011

6 kommenttia:

  1. Olis tosiaan minunkin tarvis järjestellä blogejani... luulisin että niitä on 6 nyt, ellen väärin muista. Siis ihan liikaa! Hyvä kun otit asian puheeksi!

    VastaaPoista
  2. Sylvia, monta blogia voi olla sinulle hyvinkin tarpeen, niin monia harrastuksia ja aktiviteetteja sinulla on. Itse hoksasin poistaa kommentointimahdollisuuden 'arkistoblogeista'.Keskustelut on helpompi keskittää yhteen tai kahteen. Ainakin minun mielestä.

    Isopeikko, sitäpä juuri. Mutta ei ota voimille :)

    Aihehakemisto arvatenkin elää jatkossa. Yön yli mietittyäni poistin ja lisäsin. Ehkä onkin tärkeämpää tietää, käsitteleekö kirjoitus uskontoa vai käsitöitä, kuin onko se essee vai pakina...

    VastaaPoista
  3. Hieno idea ja olet saanut hyvin toimimaan. Minä onneton olen poistanut vanhat blogit, kun olen saanut jonkin uuden idean.

    Ehkä vielä opin...opin minä, se on päätetty.

    Upea työ valmistunut. Tulenkin Savipaja-blogiin käymään :-)

    VastaaPoista
  4. Oletpa ollut tarmokas! Pitäis varmaan munkin - joskus.

    VastaaPoista
  5. Leijonainen, taidat olla niitä, jotka katsovat eteenpäin. -Olet kai sentään itsellesi säilyttänyt entiset postaukset?-Olen kyllä huomannut, että olet toisinaan kuurupiilosilla. Mielissäni löysin taaas.

    Tuo työ on aivan alkuvaiheessa. Ehkä tulenkin siitä kertomaan.

    Vallaton, eikös sinulla ole blogi hienosti hallinassa? Ehkä meinaatkin muuta siivousta ;)

    VastaaPoista

Mitä tuumaat tästä?